Karateka’s laten zich van hun beste kant zien tijdens Clubkampioenschap Kumite

Maandag 13 mei vond het Clubkampioenschap Kumite van Karateclub Noritsu plaats. Een delegatie dappere karateka’s deed mee aan het toernooi, waarbij men in verschillende poules streed om de felbegeerde titel van ‘Clubkampioen Kumite’. Iedereen heeft zijn uiterste best gedaan, het was voor de vele deelnemers, toeschouwers, scheidsrechters en coaches dan ook een zeer geslaagde avond.

Het toernooi vond plaats in sporthal De Uilenpoort te Baarle-Nassau. Vanaf 19.00 uur streden 13 karateka’s tegen elkaar. Sommigen in een match-making van 2 keer 1,5 minuut en er was ook een groepje van drie karateka’s die ieders 2 minuten tegen elkaar uit kwamen.

In poule A streden Sander en z’n nichtje Sterre tegen elkaar. Voor beiden was het hun eerste wedstrijdervaring, maar wat waren ze gedreven. Uiteindelijk wist Sterre te winnen door een mooie traptechniek naar het hoofd in de tweede ronde. Met een eerder half punt behaald in de eerste ronde werd ze clubkampioen.

In poule B waren Noud, Lienne en Jayson ingedeeld. Noud wist de eerste ronde tegen Lienne te winnen, maar in de tweede ronde verloor hij van Jayson. Lienne verloor ook haar tweede partij tegen Jayson waardoor Jayson aan de haal ging met de mooie beker.

Philip en Arnout waren ingedeeld in poule C. Beide heren hebben al meer wedstrijdervaring en dat was ook wel te zien. Het was een mooie partij die uiteindelijk op ‘Ippon’ werd gewonnen door Philip.

In poule D werd een krachtige partij vertoond door Savannah en Anthony. Ook hier waren het mooie technieken die elkaar afwisselden. Anthony wist al snel een half punt te winnen, maar Savannah kwam hier twee keer op terug met een ‘waza-ari’ waardoor ze als clubkampioen werd geëerd aan het eind van de avond.

Normaal gezien zouden Finn en Hugo elkaar treffen in poule E, maar Finn moest op het laatst helaas afzeggen vanwege een blessure. Gelukkig was Joran bereid om voor Finn in te vallen. Hugo deinsde hier niet voor terug en liet een partij van hoog niveau zien.

Tussen de partijen door werd nog een demowedstrijd vertoond tussen Hilde en Jody, drie minuten lang lieten beide dames zien wat ze in huis hadden. Ook was er een demo ‘tameshiwari’ waarbij plankjes werden gebroken met verschillende breektechnieken.

Naast de bekers voor de clubkampioenen was er ook een spiritprijs. Deze werd uitgedeeld aan Noud omdat hij zijn uiterste best heeft gedaan, maar er helaas geen winst in zat. Een mooie aanmoediging voor een opkomend talent!

We kijken terug op een geslaagd Clubkampioenschap, iets wat we volgend jaar zeker weer opnieuw zullen organiseren.